60 Inspirasi Tema Warna Baju Sedondon & Design | Bridesmaids

Written by : Unknown | 11:28:00 PM | 2

Tema baju bridesmaids kini menjadi salah satu trend di suatu majlis perkahwinan.Ianya untuk memastikan keseragaman dari segi warna.Walaupun design pakaian lebih kepada freestyle,tapi warna yang ditetapkan perlu dititik beratkan agar tidak lari dari tema.Pada kebiasaannya,baju bertema ni,dikhaskan kepada para bakal bridesmaids.



Usually,the pengantin akan memilih di kalangan keluarga terdekat dan kawan² rapat untuk dijadikan pengapit di hari bahagia mereka,and it is considered an honor to be selected guys.Take your role as bridesmaids seriously.After all,you're helping one of your best friends through what can be a very nerve-racking day.

Selain dari bakal bridesmaids,family bagi kedua-dua belah pihak juga tidak ingin ketinggalan untuk memakai pakaian bertema ni.Nak juga yang eye catching menjelang majlis pernikahan nanti.Ada baik nya juga dengan memakai pakaian sedondon ni,kita dapat bezakan yang mana keluarga pihak lelaki dan perempuan,hanya dinilai dengan kod warna pakaian masing².Tak gitu? ..Bongga rang..

Takda idea nak pilih warna ke design baju macam mana? Bah jom kita sama² usha and scroll gambar di bawah ni. Bukan setakat warna baju atau design jew tau,Kot² dapat cari inspirasi untuk wedding theme korang sekali nanti.



























































Photo Credit : Google

Mungkinkah warna ini akan menjadi warna tema wedding my bro nanti? Bagaimana dengan korang, dah dapat idea tak ?

Semoga dengan entri ni,sedikit sebanyak membantu anda dalam mencari idea atau ilham warna kombinasi yang akan dipilih untuk majlis besar anda nanti or maybe someday.

Kalau dulu, tiap pengantin hanya ada seorang pengapit jak. Tapi sekarang, pengapit's punya main ramai.Feelings macam raja and permaisuri benaran gitu loh..:P


Sharing The Love :)

2 comments:


  1. Dear brides and grooms to be 
    Salam hangat dari HIS Seskoad Grand Ballroom Bandung.
    Kami dengan bangga mempersembahkan venue terbaru kami yaitu “HIS Seskoad Grand Ballroom”, Gedung seskoad yang berletak strategis nan mewah yang menjadi favorit para calon pengantin ini kini berada di naungan HIS, untuk itu fasilitas yang terdapat di gedung seskoad grand ballroom kini berstandard seperti gedung HIS lainnya, “Ballroom full karpet eksklusif, AC, Lampu Kristal, dan design ruangan yang elegan&mewah”. Selain gedung, kami juga bekerjasama dengan banyak pilihan vendor ternama di Bandung, mulai dari catering, busana&MUA, dekorasi, music&entertaiment, fotografi&videografi, MC, wedding car, hingga pelayanan yang kami miliki untuk membantu calon pengantin dari awal sampai akhir yaitu, Wedding Public Relations, Wedding Planner, dan Wedding Executor. Dengan sistem “One Stop Wedding Service”, Kami pastikan akan memberikan pelayanan terbaik di hari Bahagia akang teteh 
    Untuk itu kami mengundang akang teteh calon pengantin, untuk datang ke pre-launching HIS Seskoad Grand Ballroom kami, dan segera dapatkan HARGA PRE-LAUNCHING yang pasti akan sangat worth it dengan fasilitas dan pelayanan yang kami berikan serta BONUS FANTASTIS! untuk akang teteh calon pengantin Cuma di HIS SESKOAD GRAND BALLROOM.

    BOOKING FEE ONLY RP. 5000.000
    For more info and detail call :
    Wedding Public Relations HIS Seskoad Grand Ballroom
    Jl. Gatot Subroto No. 96 Bandung.
    GIYANTI : 082261170022 (WA)
    INSTAGRAM : @his_seskoad @giyanti.hisseskoad

    See u brides and grooms to be!
    -HIS Wedding Venue Organizer-

    ReplyDelete

Note : All comments are moderated manually by real humans, so you won't see them appearing immediately.

For Non-Bloggers
Please select profile & click "Name/URL" If you do not have any profiles on any those listed. (Leave the URL empty).

It's harsh to call you Anonymous , So please Leave at least a Name.