Movie Review | Upin Dan Ipin: Jeng! Jeng! Jeng!

Written by : Unknown | 11:46:00 PM | 0

Sempena cuti sekolah,2 minggu yang lepas,bawak my little boy and the geng menonton filem baru kartun kegemaran dorang,yang diberi tajuk Upin & Ipin: Jeng! Jeng! Jeng!,yang dah masuk minggu ke-3 tayangan di pawagam dan masih di tayangkan di 121 pawagam di Malaysia dan Brunei dengan kutipan terkini RM 3,236 Juta dalam masa 12 hari,juga merupakan sebuah filem animasi tempatan pertama yang di-combine kan teknik animasi 3D dan live action.


Photos: Les Copaque Production

GenreAdventure, AnimationDuration1 Hours & 38 Minutes
Director Erma Fatimah & Hajah Ainon AriffIMDbN/A
Release 24 November 2016Not Yet Available
CastPuteri Balqis ,Asyiela Putri (Upin & Ipin Voice),Awie,Sara Ali & Remy Ishak.

Sinopsis:
Seorang kanak perempuan yatim piatu berusia 10 tahun bernama Balqis memiliki kemampuan unik untuk berkomunikasi dengan karakter kartun kesukaan nya,Upin dan Ipin.Namun rumah asuhan anak yatim tempat tinggal yang dia sayangi akan diambil alih oleh pengusaha yang tak berhati perut.Balqis kemudiannya bertemu dengan Awie & Remy sekaligus membantunya mengumpulkan dana untuk menyelamatkan rumahnya dengan mengadakan konsert Amal bersama-sama dengan Upin & Ipin.

Photos: Les Copaque Production
Namun baru² ni,telah menjadi viral posting seorang Ibu yang tidak berpuas hati dengan filem ini dan meng-labelkan filem ini "Sampah" just kerana this film can't make her kids happy.But as a mother,I could'nt be 100% agree with her statement.YES! it is,bagi anak² yang berumur lingkungan 4 tahun ke bawah,they feel it boring at the start.Just like Aril,pada awal tayangan,dia sibuk bermain but in the middle of the film, dia berhenti bermain,and watching till the end of the film.

As for me,I really liked this movie,so sangat menyentuh perasaan disamping storyline menerapkan nilai² murni,kasih sayang,akhlak,kekeluargaan,persahabatan, dan pengajaran positif untuk kanak² mahupun orang dewasa.Balqis was very good in acting and Upin & Ipin characters were very cute.Dilengkapi dengan scenes sedih dan lawak,Lakonan abang Awie & Remy,memeriahkan lagi film ni dengan tagline trademark mereka "Ini semuanya poyo".Hingga ke hari ni,masih segar di ingatan my son.. hahaha!! Aril & the geng really enjoyed watching this movie.

Overall, this is a good movie , sesuai untuk semua peringkat umur. I would highly recommended to all to watch it.Don't miss it!
Bersatu kita teguh,bercerai kita roboh, Jeng! Jeng! Jeng! ..Woo! Woo! Woo! Jeng! Jeng! Jeng!
Nak tahu macam mana Upin & Ipin menyanyi dan menari Live ! Jeng! Jeng! Jeng! ..Hah!, tue korang kena nonton dulu lah, jadik spoiler plak karang..Tak rugi punya.


Jangan percaya 100% dengan komen² negatif mengenai filem ini sebelum tonton nya terlebih dahulu . Support our local film ok.


Terima Kasih Sudi Membaca,Tinggalkan Komen juga ya 😍


Sharing The Love :)

Leave A Comment , Thank you! 😍

Note : All comments are moderated manually by real humans, so you won't see them appearing immediately.

For Non-Bloggers
Please select profile & click "Name/URL" If you do not have any profiles on any those listed. (Leave the URL empty).

It's harsh to call you Anonymous , So please Leave at least a Name.