Jamuan Akhir Tahun & Sambutan Hari Lahir (2016)

Written by : Unknown | 4:41:00 PM | 0

Untuk julung kali nya,menghadirkan diri ke program kat sekolah Aril sempena sambutan hari lahir berkumpulan juga jamuan akhir tahun para anak² PASTI, bertempat di Prasekolah PASTI Saidina Uthman Affan. Nasiblah program diadakan pada hari Ahad time cuti, if tak .. terpaksa minta Nenek Aril tolong wakil kan. Merajuk lagi karang budak bertuah tue kalau mommy nya tak dapat temankan dia pergi. Apa boleh buat lah Nak, mommy mu ni berkerja..:(

Group Photo

I assuming this boy are bestfriend of Aril because they both closer together :)

Selama ni memang dah set up, if ever anak kesayangan mommy ni dah mulai bersekolah nanti, kalau boleh semua program yang akan diadakan, mommy nya nak libatkan diri di sekolah. Tak nak lah jadi macam mommy's out there yang lebihkan kerja dari anak sendiri. .My son still my number one priority.Lagipun,dia saje satu² nya anak buat masa sekarang.

The Mei Celebrants
Acara potong kek untuk Bulan Mei

Dengan Cikgu Kiena (4 Tahun)

Kecil² dah pandai malu bila suruh dia posing

Setelah selesai para tetamu terhormat berucap,majlis di teruskan dengan acara menyanyikan lagu harijadi buat anak² PASTI, bergambar dan potong kek mengikut bulan masing². Disamping itu juga,menyampaikan anugerah² khas bagi anak-anak PASTI yang cemerlang bagi Pra-1 & Pra-2.

Kek  warna hijau represent untuk Mei
Oleh kerana,sambutan hari lahir ni secara berkumpulan,, kek anak² kitaorang kongsi bayar masing² ikut group bulan. Agaknya , pihak pengurusan ter-over look kot takpun atas sebab² yang tak dapat dielakkan dan sambutan hari lahir terpaksa dilakukan untuk 12 bulan sekaligus,means ada 12 kek kesemua nya..Kaya kek youuu..

Selain dari Kek, para ibu bapa juga menyediakan pelbagai juadah makanan dan minuman untuk dibawa pada hari majlis.Since mommy Aril,memang kurang pakar dalam bab masak memasak ni,so pilih makanan yang mudah dan senang jak seperti kuih tart mini..hahaha!!!

Hidangan Juadah yang pelbagai

Menjamu selera momentHappy tengok anak² ni berebut-rebut hendak kan aiskrim
Happy tengok anak² ni berebut-rebut hendak kan aiskrim

Majlis diakhiri dengan memberikan hadiah harijadi disumbangkan oleh para guru² dan  juga give-aways pada semua anak² PASTI yang hadir sebagai tanda kenangan.

Tak sabar nak bawak balik,supaya kena bagi hadiah oleh Cikgu Ana"Andu ba,comelnya mommy",bilang nya lepas buka hadiah :)

Alhamdulillah, majlis berjalan dengan lancar, even singkat dan simple but a very bermakna buat anak² ,terutamanya anak² yang berumur 6 tahun yang akan melangkah ke tahun 1 tahun hadapan. it consider as a jamuan perpisahan buat mereka.

Tahniah pada Cikgu² dan para AJK² yang telah berjaya melaksanakan Majlis akhir tahun & Majlis Hari Lahir. Terima Kasih daripada saya Mommy Aril.




Sharing The Love :)

Leave A Comment , Thank you! 😍

Note : All comments are moderated manually by real humans, so you won't see them appearing immediately.

For Non-Bloggers
Please select profile & click "Name/URL" If you do not have any profiles on any those listed. (Leave the URL empty).

It's harsh to call you Anonymous , So please Leave at least a Name.