9 Places Haunted In Asia

Written by : Unknown | 4:36:00 PM | 0

Pelancongan didapati kekurangan melawat tempat-tempat berhantu di Asia. Setelah semua sub-genre filem seram Asia yang disebut tidak akan begitu popular jika budaya di seluruh benua tidak memiliki legenda sendiri hantu.


Berikut adalah 9 tempat di Asia yang dikatakan berhantu:


1.Old Changi Hospital - rumah sakit tentera di Singapura sebelum ditutup
beberapa tahun lalu, rumah sakit ini adalah tempat paling berhantu di sebahagian besar bandar hantu-Asia dikuasai. bilik mayat adalah hot spot tertentu untuk penampakan hantu tanpa kepala dan jenis feetless. Baru-baru ini, rancangan telah ditarik keluar untuk menukar wilayah tersebut menjadi sebuah resort Spa. Apakah masih mengekalkan statusnya paling dihantui oleh itu?

2.Pulau Lipe, Thailand - terletak di Laut Andaman, Lipe dihuni oleh Chao-Le, sebuah kumpulan etnik yang digelar "Gipsi Laut" The Chao-Le masih berpegang teguh kepada kepercayaan animisme., Dan berkata pulau mereka penuh roh gaduh yang mereka sebut ha-terlalu. Pelancong juga mendakwa merasakan kehadiran pasukan tak terlihat selama kunjungan mereka di sana. Penduduk dikatakan dapat menenangkan roh-roh dengan korban cupcakes dan softdrinks strawberi sejuk.





3.Tao Dan Park Umum - di Ho Chi Minh City, Vietnam, taman ini dikatakan dihantui oleh hantu seorang anak muda yang sedang mencari kekasihnya. Tahun lalu, pasangan diserang di daerah itu, dengan seorang lelaki tewas saat pacarnya berulang kali diperkosa.




4.Sekolah Menengah Victoria - sebuah sekolah terkenal di Kuala Lumpur, Malaysia, ini berubah menjadi ruang penyiksaan untuk menangkap tentera dan orang awam oleh Jepun semasa Perang Dunia II. Penampakan kadang-kadang terlihat pada siang dan malam, dan harta kekerasan di kalangan pelajar telah dirakam.



5.Manila Film Center - terletak di Pasay City, Filipina, gedung ini dilarikan ke pembinaan untuk memenuhi batas waktu untuk sebuah festival filem kembali di 80's. Ketika kemalangan meragut nyawa beberapa pekerja bangunan, kontraktor konkrit telah dituangkan di atas sisa untuk tetap berpegang pada jadual. Hari ini, suara-suara aneh yang terdengar di seluruh Pusat Lain-lain. Upaya untuk menenangkan roh belum berjaya.




6.Shan Yu Fan Dian - dibina di bandar Chengde, China yang terletak di utara Beijing. Ini adalah sebuah hotel 220 bilik selain Sungai Yangtze yang popular dengan berlibur musim panas. Hantu dari Janda Cixi dilaporkan terlihat oleh pengunjung, masih merawat kebun bekas. Penampakan terjadi baik di dalam hotel dan di salah satu balkon.



7.Tuen Mun Road - sebuah tol di Hong Kong yang memiliki jumlah kemalangan yang mengerikan jalan sejak tahun 1978, berjalan ke dalam ratusan. Driver tuntutan itu kerana hantu yang tiba-tiba muncul di depan kereta, yang kemudian menyimpang untuk mengelakkan kekerasan memukul mereka.




8.Gunung Everest - gunung tertinggi di tanah dihantui oleh hantu pendaki Andrew Irvine, yang meninggal dalam usahanya untuk mencapai puncak semula pada tahun 1924. roh-Nya melawat khemah dari pendaki lain, memberikan kepercayaan dalam pendakian mereka.



Jadi, untuk pelawat mencari sensasi luar sana, mencuba dan menguji keberanian anda dengan laman web ini spektrum. Hanya memastikan tidak ada seterusnya anda pulang dari perjalanan anda.

9.Bhangarh Fort - berlokasi di Rajasthan, India, benteng ini dituntut oleh beberapa orang sebagai tempat paling berhantu di India. Legenda mengatakan tantrik sebuah kutukan ditempatkan di daerah dengan kematian tanpa kelahiran semula. Benar atau tidak, kerajaan telah melarang semua orang dari tinggal di dalam benteng selepas matahari terbenam.


Jadi anda mempunyai apa yang diperlukan untuk mengeksplorasi bahkan salah satu tempat-tempat ini menakutkan? Awooo ..
Sharing The Love :)

Leave A Comment , Thank you! 😍

Note : All comments are moderated manually by real humans, so you won't see them appearing immediately.

For Non-Bloggers
Please select profile & click "Name/URL" If you do not have any profiles on any those listed. (Leave the URL empty).

It's harsh to call you Anonymous , So please Leave at least a Name.