• I usually plan on setting aside one or two days a month to take my son on a date or do something special with him.,certainly in Sunday or Public Holidays. .
  • Spent time with my boy was the most happiest moment.
  • Every day should be mother,Mother is the biggest gift of god to all human being.Believe it or not she is the real queen she protect her child and not mean..So love your mother ..


Showing posts with label My Bundle Of Joy. Show all posts
Showing posts with label My Bundle Of Joy. Show all posts

Photos | Gelagat Anak² Pada Hari Pertama Sesi Persekolahan 2017

Written by : Unknown | 9:54:00 AM | 0
5 Januari bermulanya sesi persekolahan baru bagi semua sekolah² PASTI di Sandakan.Selamat bersekolah buat semua adik²,Semoga menjadi anak-anak yang soleh dan solehah.

Berikut gambar sekitar hari pertama persekolahan di PASTI Saidina Uthman : ( Sumber Gambar : PASTI Saidina Uthman )

Aril and the geng










Comel² jak semua anak² ni,macam² gaya dan karenah..I wonder,akak semasa kecik dulu macam mana lah yerk?.. hahaha!!

Okbai Sekian..


Terima Kasih Sudi Membaca,Tinggalkan Komen juga ya 😍

Weekend Yang Di Tunggu² | A Movie Day Out

Written by : Unknown | 5:21:00 PM | 1
Yahoo!!!, weekend datang lagi. Sememangnya ramai yang menunggu hari bercuti dari kerja,So do I.Time cuti ni, boleh lah bangun lewat ke guling² atas katil,lebih² lagi kalau waktu hujan..best nya tidur..tapi tue hanya bagi yang masih single jew boleh buat. For those yang dah berkeluarga, and have kid like me. No chance la bah. Mesti kena bangun awal seperti sehari-hari nya juga.

Even today is a day off, saya bangun awal juga sebab nak kena siapakan awal kerja di rumah.Selesai breakfast,saya memulakan proses mendobi baju di luar rumah. Plannya lepas settle mendobi, kejut Aril untuk pergi menonton wayang. Sebelum ni dah pernah janji ,akan bawak dia pergi menonton kartun kesukaan nya Upin & Ipin..Aril ni lain sikit, selagi tak tunaikan janji, tiap hari lah dia asyik tanya bila nak bawak dia pergi.

Sebelum ni, bawak Aril and Pakcik menonton movie "Pokemon", this  time Aril,Pakcik & anak buah seorang ikut sekali,kesian juga tak bawak,bosan nanti kat rumah takda kawan lelaki bermain.Actually, anak² buah ada 9 orang, tapi yang lain duduk jauh. Alang² yang seorang ni kebetulan stay kat rumah sampai hujung bulan.

Anak bertuah ni suka buat muka poyo gitu ..haha!!!

Anak Buah
Pakcik Aril a.k.a my lil bro
Pada asalnya plan,nak nonton tayangan pada pukul 11 a.m so dah gerak dari rumah awal sejam.Tapi oleh kerana,naik pengangkutan awam dan bus ber-henti² ,so terlewat 10 min ke pawagam. Pujuk punya pujuk budak kecil merajuk..Hahaha!!! salahkan mommy nya sebab terlepas tayangan.Then I decided to booking tiket lah awal²,takot karang kehabisan plak untuk next tayangan pada pukul 1 p.m.

Pukul 11:45 a.m,Since its lunch time,cacing² dalam perut pun dah menari-nari dalam tue..cacing lah sangat hahaha!!!,bawak budak² ni pergi makan dulu,then window shopping sementara menunggu our turn.


Selesai makan² moment, masuk kejap ke kedai TKS beli snack untuk di kunyah² dalam pawagam nanti.Nak ikutkan rule,tak boleh bawak makanan dari luar.Tapi harga dollar beb bila beli kat kantin pawagam tue.Besar juga yang beg,sumbat jak semua snack masuk beg..Hahahaha!!!!..And another thing,perkara wajib si anak bila dibawak jalan²,kena singgah beli aiskrim kat McD and mainan.Mommy beli toys yang murah² jew kat TKS.

Mintak di gambal ,kenak timbak kunuk..:P
Makan² sudah,windows shopping sudah, beli snack,mainan and aiskrim pun sudah.Jam juga menunjukkan pukul 12:40 p.m, Ok kids,jom naik lif..biar awal jangan lambat. Sementara waiting the entrance dibuka, kami selfie wefie dulu, macam -macam gelagat budak² ni. Dilayan sijaa, mommy jadi tukang gambal nya ..hikhikh!!!

Counter Ticket
Rules & Regulations
Cinema Entrance
Banyak movie horror, nak tengok seorang takut plak. Kalau lah  Bapa Aril is around boleh lah juga temankan ..


Sempat lagi selfie before masuk pawagam and sebelum lampu dipadamkan...

OkBai Till my next entry.

Bilang Aril, nanti mau lagi tengok kalau mommy cuti..


Hari Pengambilan Rekod Penilaian | 4 Tahun

Written by : Unknown | 4:15:00 PM | 1
Hari ini ialah hari 📆 pengambilan rekod penilaian akhir tahun Aril bagi sesi 2016.Pada mula nya, teringin nak bawak Aril sekali tapi disebabkan hujan ☔ lebat pagi tadi,so fikir tak perlu lah, lagipun jarak masa untuk ke Sekolah dan ke tempat kerja tak mengizinkan.If rakan sekerja tak cuti hari ni,boleh juga datang lewat sikit ke office 😜

Sampai ke sekolah tepat jam ⏰ 8:30 a.m,and it took 1/2 jam perjalanan dari Batu 5 ke Mawar via  bas,if guna kereta 🚙 dalam 15 min or less.Luckily,masa tue Cikgu Aril free,so tak perlu tunggu giliran,jumpa terus Cikgu nya.jimat sikit masa akak.

"Prasekolah pun ada rekod penilaian juga kah ?", Of course lah mesti kena ada, Yelah tak juga menjamin dorang masuk ke asrama penuh.Tapi perlu diingat kad rekod yang dimaksudkan adalah rekod pencapaian kebolehan anak² mengikut tahap umur masing²,ianya juga penentu kecemerlangan kemahiran dan kebolehan anak² ini untuk mempersiapkan diri menghadapi cabaran hidup seharian mereka kelak.

Group Photo anak² 4 tahun bersama dengan Cikgu ²  mereka yang gojes ni.

Keputusan Penggal 1 
Keputusan Penggal 2
Berdasarkan dengan keputusan penggal ke-2 Aril, menampakkan penambahbaikan disitu..Alhamdulillah 😁. Sebelumnya ,"Aril kadang² bersedih dan suka menyendiri kak" kata cikgu nya semasa pengambilan rekod penilaian penggal 1 hari tue. Maybe Aril masih belum biasakan diri dengan kawan baru di sekitarnya kot,kekadang pemalu mengalahkan perempuan,tapi kalau sudah kenal lama, Ya Allah, nakal bukan main lagi.pening yang kepala dibuatnya.. Sama seperti mommy nya juga ,belum kenal rapat dilabel sombong, dah kenal,gila²  rupanya ..hahahaha!!!!!!😂😂

Kencang jak muka bebe love mommy ni.

Happy jew hati ,bila dengar perkembangan positif Aril di sekolah.Bab kenakalan and aktif tue, it's a normal thing for anak lelaki lah kan. Cikgu nya pernah berkata "Aril kalau nakal,nanti bagitau sama mommy", terus diam.Nampak sangat mommy nya garang kah? hikhikhik!!!


P.S:
Gambar baru tadi pagi dibagi,so sekali post ( even tiada kaitan dengan kad rekod )

Best juga time²  hujan macam ni, kurang customer yang datang..:P



Jamuan Akhir Tahun & Sambutan Hari Lahir (2016)

Written by : Unknown | 4:41:00 PM | 0
Untuk julung kali nya,menghadirkan diri ke program kat sekolah Aril sempena sambutan hari lahir berkumpulan juga jamuan akhir tahun para anak² PASTI, bertempat di Prasekolah PASTI Saidina Uthman Affan. Nasiblah program diadakan pada hari Ahad time cuti, if tak .. terpaksa minta Nenek Aril tolong wakil kan. Merajuk lagi karang budak bertuah tue kalau mommy nya tak dapat temankan dia pergi. Apa boleh buat lah Nak, mommy mu ni berkerja..:(

Group Photo

I assuming this boy are bestfriend of Aril because they both closer together :)

Selama ni memang dah set up, if ever anak kesayangan mommy ni dah mulai bersekolah nanti, kalau boleh semua program yang akan diadakan, mommy nya nak libatkan diri di sekolah. Tak nak lah jadi macam mommy's out there yang lebihkan kerja dari anak sendiri. .My son still my number one priority.Lagipun,dia saje satu² nya anak buat masa sekarang.

The Mei Celebrants
Acara potong kek untuk Bulan Mei

Dengan Cikgu Kiena (4 Tahun)

Kecil² dah pandai malu bila suruh dia posing

Setelah selesai para tetamu terhormat berucap,majlis di teruskan dengan acara menyanyikan lagu harijadi buat anak² PASTI, bergambar dan potong kek mengikut bulan masing². Disamping itu juga,menyampaikan anugerah² khas bagi anak-anak PASTI yang cemerlang bagi Pra-1 & Pra-2.

Kek  warna hijau represent untuk Mei
Oleh kerana,sambutan hari lahir ni secara berkumpulan,, kek anak² kitaorang kongsi bayar masing² ikut group bulan. Agaknya , pihak pengurusan ter-over look kot takpun atas sebab² yang tak dapat dielakkan dan sambutan hari lahir terpaksa dilakukan untuk 12 bulan sekaligus,means ada 12 kek kesemua nya..Kaya kek youuu..

Selain dari Kek, para ibu bapa juga menyediakan pelbagai juadah makanan dan minuman untuk dibawa pada hari majlis.Since mommy Aril,memang kurang pakar dalam bab masak memasak ni,so pilih makanan yang mudah dan senang jak seperti kuih tart mini..hahaha!!!

Hidangan Juadah yang pelbagai

Menjamu selera momentHappy tengok anak² ni berebut-rebut hendak kan aiskrim
Happy tengok anak² ni berebut-rebut hendak kan aiskrim

Majlis diakhiri dengan memberikan hadiah harijadi disumbangkan oleh para guru² dan  juga give-aways pada semua anak² PASTI yang hadir sebagai tanda kenangan.

Tak sabar nak bawak balik,supaya kena bagi hadiah oleh Cikgu Ana"Andu ba,comelnya mommy",bilang nya lepas buka hadiah :)

Alhamdulillah, majlis berjalan dengan lancar, even singkat dan simple but a very bermakna buat anak² ,terutamanya anak² yang berumur 6 tahun yang akan melangkah ke tahun 1 tahun hadapan. it consider as a jamuan perpisahan buat mereka.

Tahniah pada Cikgu² dan para AJK² yang telah berjaya melaksanakan Majlis akhir tahun & Majlis Hari Lahir. Terima Kasih daripada saya Mommy Aril.