5 Januari bermulanya sesi persekolahan baru bagi semua sekolah² PASTI di Sandakan.Selamat bersekolah buat semua adik²,Semoga menjadi anak-anak yang soleh dan solehah.
Berikut gambar sekitar hari pertama persekolahan di PASTI Saidina Uthman : ( Sumber Gambar : PASTI Saidina Uthman )
Aril and the geng
Comel² jak semua anak² ni,macam² gaya dan karenah..I wonder,akak semasa kecik dulu macam mana lah yerk?.. hahaha!!
Okbai Sekian..
Terima Kasih Sudi Membaca,Tinggalkan Komen juga ya 😍
Hari ini ialah hari 📆 pengambilan rekod penilaian akhir tahun Aril bagi sesi 2016.Pada mula nya, teringin nak bawak Aril sekali tapi disebabkan hujan ☔ lebat pagi tadi,so fikir tak perlu lah, lagipun jarak masa untuk ke Sekolah dan ke tempat kerja tak mengizinkan.If rakan sekerja tak cuti hari ni,boleh juga datang lewat sikit ke office 😜
Sampai ke sekolah tepat jam ⏰ 8:30 a.m,and it took 1/2 jam perjalanan dari Batu 5 ke Mawar via bas,if guna kereta 🚙 dalam 15 min or less.Luckily,masa tue Cikgu Aril free,so tak perlu tunggu giliran,jumpa terus Cikgu nya.jimat sikit masa akak.
"Prasekolah pun ada rekod penilaian juga kah ?", Of course lah mesti kena ada, Yelah tak juga menjamin dorang masuk ke asrama penuh.Tapi perlu diingat kad rekod yang dimaksudkan adalah rekod pencapaian kebolehan anak² mengikut tahap umur masing²,ianya juga penentu kecemerlangan kemahiran dan kebolehan anak² ini untuk mempersiapkan diri menghadapi cabaran hidup seharian mereka kelak.
Group Photoanak² 4 tahun bersama dengan Cikgu ² mereka yang gojes ni.
Keputusan Penggal 1
Keputusan Penggal 2
Berdasarkan dengan keputusan penggal ke-2 Aril, menampakkan penambahbaikan disitu..Alhamdulillah 😁. Sebelumnya ,"Aril kadang² bersedih dan suka menyendiri kak" kata cikgu nya semasa pengambilan rekod penilaian penggal 1 hari tue. Maybe Aril masih belum biasakan diri dengan kawan baru di sekitarnya kot,kekadang pemalu mengalahkan perempuan,tapi kalau sudah kenal lama, Ya Allah, nakal bukan main lagi.pening yang kepala dibuatnya.. Sama seperti mommy nya juga ,belum kenal rapat dilabel sombong, dah kenal,gila² rupanya ..hahahaha!!!!!!😂😂
Kencang jak muka bebe love mommy ni.
Happy jew hati ,bila dengar perkembangan positif Aril di sekolah.Bab kenakalan and aktif tue, it's a normal thing for anak lelaki lah kan. Cikgu nya pernah berkata "Aril kalau nakal,nanti bagitau sama mommy", terus diam.Nampak sangat mommy nya garang kah? hikhikhik!!!
Best juga time² hujan macam ni, kurang customer yang datang..:P
Untuk julung kali nya,menghadirkan diri ke program kat sekolah Aril sempena sambutan hari lahir berkumpulan juga jamuan akhir tahun para anak² PASTI, bertempat di Prasekolah PASTI Saidina Uthman Affan. Nasiblah program diadakan pada hari Ahad time cuti, if tak .. terpaksa minta Nenek Aril tolong wakil kan. Merajuk lagi karang budak bertuah tue kalau mommy nya tak dapat temankan dia pergi. Apa boleh buat lah Nak, mommy mu ni berkerja..:(
Group Photo
I assuming this boy are bestfriend of Aril because they both closer together :)
Selama ni memang dah set up, if ever anak kesayangan mommy ni dah mulai bersekolah nanti, kalau boleh semua program yang akan diadakan, mommy nya nak libatkan diri di sekolah. Tak nak lah jadi macam mommy's out there yang lebihkan kerja dari anak sendiri. .My son still my number one priority.Lagipun,dia saje satu² nya anak buat masa sekarang.
The Mei Celebrants
Acara potong kek untuk Bulan Mei
Dengan Cikgu Kiena (4 Tahun)
Kecil² dah pandai malu bila suruh dia posing
Setelah selesai para tetamu terhormat berucap,majlis di teruskan dengan acara menyanyikan lagu harijadi buat anak² PASTI, bergambar dan potong kek mengikut bulan masing². Disamping itu juga,menyampaikan anugerah² khas bagi anak-anak PASTI yang cemerlang bagi Pra-1 & Pra-2.
Kek warna hijau represent untuk Mei
Oleh kerana,sambutan hari lahir ni secara berkumpulan,, kek anak² kitaorang kongsi bayar masing² ikut group bulan. Agaknya , pihak pengurusan ter-over look kot takpun atas sebab² yang tak dapat dielakkan dan sambutan hari lahir terpaksa dilakukan untuk 12 bulan sekaligus,means ada 12 kek kesemua nya..Kaya kek youuu..
Selain dari Kek, para ibu bapa juga menyediakan pelbagai juadah makanan dan minuman untuk dibawa pada hari majlis.Since mommy Aril,memang kurang pakar dalam bab masak memasak ni,so pilih makanan yang mudah dan senang jak seperti kuih tart mini..hahaha!!!
Hidangan Juadah yang pelbagai
Happy tengok anak² ni berebut-rebut hendak kan aiskrim
Majlis diakhiri dengan memberikan hadiah harijadi disumbangkan oleh para guru² dan juga give-aways pada semua anak² PASTI yang hadir sebagai tanda kenangan.
Tak sabar nak bawak balik,supaya kena bagi hadiah oleh Cikgu Ana"Andu ba,comelnya mommy",bilang nya lepas buka hadiah :)
Alhamdulillah, majlis berjalan dengan lancar, even singkat dan simple but a very bermakna buat anak² ,terutamanya anak² yang berumur 6 tahun yang akan melangkah ke tahun 1 tahun hadapan. it consider as a jamuan perpisahan buat mereka.
Tahniah pada Cikgu² dan para AJK² yang telah berjaya melaksanakan Majlis akhir tahun & Majlis Hari Lahir. Terima Kasih daripada saya Mommy Aril.